Huomioitavat asiat (klikkaa auki + merkistä)

Millaisen ohjelmiston tarvitset?

Winpos MegaStore ohjelmisto rakentuu valinnaisista osista. Peruskassaohjelmiston lisäksi valittavissa on:

  • Varasto- ja katehallinta, tehokas työkalu varaston optimointiin, automatisoitu hälytysrajaraportointi

  • Asiakasrekisteri ja kampanjoiden hallinta, asiakaskohtaisten etujen käsittely: ostohistoria, oma hinnasto, bonuskertymät jne..

  • Laskutus, kertakäynti- tai kertyvät laskut joista laskutus sopimuksen mukaan, Laskut voidaan tulostaa heti kassalla, lähettää sähköpostilla tai muulla tavoin sopimuksen mukaan.

  • Finvoice sähköinen laskutus

  • Ravintolan pöytäsaldojen käsittely

  • Liikkeen hintajulisteiden ja muiden hintamerkintätulosteiden hallinta

  • Budjetointi

  • Maksukorttilaitteiden integrointi

  • WDS tiedonsiirtorajapinta (liittymät verkkokauppoihin jne.)

Lisäksi:

  • Montako rahastuskassaa tarvitaan

  • Montako muuta ylläpitotyöasemaa tarvitaan

Liikeketjujen kohdalla liikkeiden ja/tai varastopaikkojen määrä sekä kassa- ja muiden työasemien määrä toimipaikoittain.

Ohjelmisto on myöhemminkin koska tahansa laajennettavissa sisältämään käyttöoikeuden mille tahansa edellä mainitulle ominaisuudelle.

Minkälaiset laitteet haluat?

Winpos MegaStore järjestelmä voidaan toimittaa ja asentaa mihin tahansa Windows käyttöjärjestelmää käyttävään laitteeseen.

Kassan työasemiksi on tarjolla valikoima näyttäviä pc-laitteita joihin voit valita värityksenkin yrityksesi tyyliin sopivaksi. Voimme käyttää ja toimitamme myös tablet-pc laitteita.

Oheislaitteita tarpeen ja valinnan mukaan:

  • Kassan rahalaatikko (useita malleja)

  • Viivakoodinlukijat (useita malleja)

  • Kuittitulostimet (useita malleja)

  • Asiakkaan hintanäyttö (eri malleja, joissakin pc-työasemissa jo valmiiksi integroituna)

  • Tulostimet hintamerkintätulosteille (hyllyreuna- ja julistetulosteet sekä hintamerkintätarrat tuotteisiin)

  • Tiedonkeruupäätteet (keräilymyyntiin ja inventaarioon)

  • Kassavaa’at (integroituna kassaasi, ”lopeta punnistushävikki”)

  • Integroidut maksukorttien käsittelylaitteet

Voimme myös käyttää jo olemasa olevia laitteitasi, tarkistetaan soveltuvuus yhdessä.

Maksukorttipäätteenne tilaamiseen tarvittavat tiedot

Maksukorttilaitteen tilaaminen ja toimittaminen edellyttää kauppiassopimusta (maksunvälityssopimus) jonka voit tehdä Netsin tai oman pankin kanssa jos sellaista ei vielä ole.
Klikkaa tästä suoraan Netsin lomakkeelle: Nets kauppiassopimus

Maksukorttilaitteen tilaamiseksi tarvitsemme seuraavat tiedot.
Tarvitsemme kaikki pyydetyt tiedot, joten toimitattehan kaikki kerralla.

Yrityksen virallinen nimi:
Y-tunnus:
Myyntipaikan nimi (jos eri kuin virallinen):
Yhteyshenkilön nimi:
Yhteyshenkilön puhelinnumero:
Yhteyshenkilön sähköposti:
Laitteiden toimitusosoite:
Laskutusosoite:
Tilityspankin nimi:
Maksunvälityspalvelun tarjoaja:
(jos sinulla on kauppiassopimus Nets kanssa niin tarjoaja on Nets – voi olla myös oma pankki jos olet tehnyt maksunvälityssopimuken oman pankin kanssa)

Vielä siitä pankissasi tai Netsin kanssa tekemästänne kauppiassopimuksesta:
Liiketunnus:
Toimialakoodi:
Varmennusraja:

Laitteiden toimitusaika ruuhkasta riippuen kahdesta-viiteen arkipäivää.

Pilvipalveluja ja/tai automaattiraportointia?

Haluatko seurata, valvoa ja vaikuttaa liiketoimintaasi vaivattomasti missä tahansa? Myyntitilastoja, varastosaldotietoja.. Pilvipalveluidemme avulla se onnistuu kunhan käytettävissäsi on normaali internetyhteys.

  • Käytettävissä kaikki järjestelmäsi työkalut

  • Turvassa tehokkailla palvelimilla ja varmuuskopioituna

Jos raportointi riittää Sinulle niin voimme tuottaa kaiken haluamasi informaation raportteina ja toimittaa ne ajastetusti sähköpostiisi mistä tahansa MegaStore järjestelmästä eikä siihen tarvita pilvipalvelua. Mikä tahansa raportti voidaan lähettää ajastettuna automaattisesti ja tarpeen mukaan kaikille juuri se tieto mitä tarvitaan: omistajille, johdolle, osastopäälliköille, kirjapitäjälle jne.

Muut palvelut

Asennamme kassa- ja ylläpitotyöasemiin aina etäkäyttöohjemiston, jotta Winpos HelpDesk voi tarvittaessa auttaa ja selvittää mahdollisia asioita etänä internetyhteyden välityksellä.

Lisäksi tarjoamme:

  • F-Secure virus- ja tietoturvapalvelun

  • Varmuuskopiointipalvelu, jossa järjestelmästäsi tehdään varmuuskopio automaattisesti joka päivä pilvipalvelimelle

  • Tarvikkeet: kuittirullat ja hintamerkintäetiketit

Ennen käyttöönottoa

Tarvittavat verkot sähkölle ja tiedonsiirrolle

Mikään kassalaite ei toimi ilman sähköä. Oman pistorasiapaikkansa tarvitsevat kaikki muut laitteet paitsi rahalaatikot ja viivakoodinlukijat, jotka saavat tarvitsemansa virran kassan keskusyksikoltä (pc-tietokone tai tabletin telakka).

Tietoverkkoliitäntä tarvitaan kassatyöasemalle ja integroidulle maksukorttien käsittelylaitteelle. Yhteys voi olla langallinen tai langaton. Toteutusmalleja on useita – ole yhteydessä meihin niin selvitämme tarpeen ja mahdolliset ratkaisuvaihtoehdot.

Voimme myös toimittaa kaikki ”talon sisäisen” tietoverkkoratkaisun laitteet eli angattomat tukiasemat ja kytkimet, mutta internetlinjan ja sen mukana tulevan ulkoverkon laitteet toimittaa aina operaattorisi (paikallinen puhelinyhtiö tms.).

Mieti miten haluat ryhmitellä tuotteesi

Myytävät tuotteet voidaan ryhmitellä raportoinnin ja ylläpidon helpottamiseksi esimerkiksi seuraavalla hierarkialla:

  • Tuote (kuuluu aina johonkin tuotealaryhmään)

  • Tuotealaryhmä (kuuluu aina johonkin tuoteryhmään)

  • Tuoteryhmä (voi kuulua johonkin tuotepääryhmään)

Tuotetiedot voidaan tuoda järjestelmääsi myös ulkoisista lähteistä kuten excel-taulukoista.

Muuta perustietoa

  • Kuittien tervehdys- ja muut tekstit kuitin alkuun ja loppuun

  • Jos haluat yrityksesi logon kuitteihisi niin siitä tarvitaan bmp-muotoa oleva mustavalkokuva (saa olla harmaatakin)

  • Yrityksen perustietoja, esimerkiksi liiketunnus ja pankkitilinumerot mahdollisiin lähteviin laskuihin

  • Sähköpostilla lähetettäviä raportteja varten tarvitaan lähtevän sähköpostipalvelimen tietoja: palvelinen nimi (esim. mail.inet.fi) sekä lisäsksi palvelimen käyttäjätunnus ja salasana

Verkkokaupat ja Integrointi muihin järjestelmiin

Winpos MegaStore on integroitavissa käytännössä mihin vain ulkoiseen järjestelmään. Olemme tehneet räätälöidyn integraation myös SAP-ohjelmistoihin. MegaStore:ssa on myös vakiona käyttäjän parametroitavissa oleva tiedonsiirto-ominaisuus, jota asiakkaamme käyttävät esimerkiksi päämieltä tulevien tavarantoimituslähetteiden sisään lukuun niin että tavaran saapumisen yhteydessä tarvitsee vain tarkistaa ja hyväksyä saapuneet määrät.

Verkkokauppaliittymiä on toteutettu useita, esimerkiksi seuraavien toimittajien verkkokauppoihin:

Anders Inno Oy / www.andersinno.fi
Yhteyshenkilö: Juuso Holm / juuso.holm@andersinno.fi

Creamarketing Oy / www.creamarketing.com
Yhteyshenkilö: Kalle Smeds / 050 590 2545 / kalle@creamarketing.com

Koodiviidakko Oy / www.viidakko.fi
Yhteyshenkilö: Turo Siipo / 045 633 4243 / turo.siipo@viidakko.fi

DreamNet Solutions Oy / Anvia / www.dreamnet.fi
Yhteyshenkilö: Juha Huhta / 044 411 3227 / juha.huhta@anvia.fi

Kirjanpito-ohjelmistoja:

  • Visma Nova

  • Netvisor

Winpos tukipuhelin
Arkisin: 7.30-16.00
06 346 2012

Iltaisin ja viikonloppuina:
06 346 2018 (maksullinen)
arki-illat: 16-22
lauantai: 8.30-22
sunnuntai: 11-22

Winpos OnlineHelp
- voit jättää tukipyynnön
- seurata pyynnön käsittelyä

- käyttöohjeet ja opastevideot
- apuohjelmien lataus
- uutiset ja versiopäivitykset

Palvelun käyttö on asiakkaillemme ilmainen.

Käytettävissä 24/7